júl

Andalúzia 1.

| Szerző: nyuszli* | 12:56 am

Kocsit béreltünk négyen, de talán ezt már írtam az előző bejegyzésben. Kicsit érdekes volt, mert személyesen akartunk találni egyet, és legalább 3 kocsibérlőhöz bementünk, és mindenhol azt mondták,hogy nincs kocsi a hétvégére...ehhez képest hazamásztunk és két kattintással találtunk kocsit az interneten, nem is akámilyet! Egy tök új Citroen C4-t! :)

Elég korán felkeltünk pénteken reggel...este én már elkészítettem a szendvicseket, persze egyedül...egy egész nagy zsákkal! :PPP reggel pedig csináltam kávét a többieknek, mert egy igazi földre szállt angyal vagyok :) (ezt csak az Adri kedvéért írtam ide, és már azt is tudom, hogy erre olyan kommentet fogok kapni, hogy a fülem is kettéáll:D). Szóval a fiúk elhozták a kocsit és el is indultunk. A táj gyönyörű volt útközben. Cordoba volt az első állomás, ahol megnéztük a Mezquitát és a római hidat. Sajnos Alcázar de los Reyes Cristianosba nem jutottunk be, mert a spanyolok nem szeretnek dolgozni és csak 10 és 2 között volt nyitva a hely...Pedig egy nagyon szép kertet nézhettünk volna meg... A Mezquita gyönyörű katedrális, amit egy mecsetből alakítottak át, de sokkal jobban tetszett nekünk a sevillai katedrális. Az útikönyv szerint az előbbi Európa legnagyobb katedrálisa, míg az utóbbi az ország legnagyobbja:D Na ezt rakjátok össze!:D A belvárosban is sétálgattunk... nagyon hangulatos, igazi spanyol kisváros. :)
Pénteken estére érkeztünk meg Sevillába, a szállásunk nagyon szép és tiszta volt. Nem messze tőle egy kis téren spanyol zene szólt, ahol ettek-ittak-táncoltak az emberek reggel hétig. Mi is csatlakoztunk egy kicsit, de mivel másnapra maradt egész Sevilla megtekintése, így mi hamarabb lefeküdtünk.

Szombaton Sevillában barangoltunk. Leparkoltunk a kocsival és mekiztünk egyet 11-től, ugyanis ezek csak akkor nyitnak...minek is korán kelni! Szerintem ezt igazán átvehetnénk Magyarországon! :) Először a folyóparton sétálgattunk, megnéztük a Torre del Orot, ami egy parton lévő kis bástya. A szemben lévő parton is volt egy anno, és a kettő közé feszítettek ki egy hosszú láncot az ellenséges erők ellen. De utána volt még börtön is, ma pedig múzeum. A kilátás gyönyörű volt a tetejéről, a múzeumban pedig láttunk hajómakettet, régi térképet, búvárruhát, bálnacsontot és egyéb állatokat...(a csontra először azt hittem, hogy dinoszauruszcsont...) ja és még kifaragott hajóorrot is! :) A student kártyával mindenhol elég sokat spóroltunk. Volt olyan hely, ahova ingyen bemehettünk!!! Mindenki váltsa ki, aki külföldre készül :) Na utána mentünk az Arénába, ahol a bikaviadalok szoktak lenni. Angol idegenvezetés is volt! Igazából elég brutális, hogy a matadorkodás itt egy foglalkozás, amibe belehalnak emberek akár huszonévesen. Utána néztük meg a Katedrálist...most nézem wikipédián, szerintük ez a világ legnagyobb gótikus katedrálisa, úgyhogy mostmár tényleg nem tudom:D Nagyon sok kápolnája van, és benne őrzik Kolumbusz Kristóf sírját is. Az orgonák és a mennyezet kimunkáltsága fogott meg a legjobban. Nagyon szépen kifaragták! Ezek után kajáltunk egyet a katedrális mellett, én currys csirkét ettem (tudom hasznos infó...) igazából kicsit felbosszantott, hogy egy világszinten híres építmény melletti étteremben nem beszél a picér angolul, de amikor mondjuk neki, hogy mi meg spanyolul nem, akkor is spanyolul beszél tovább... aztán láttunk egy nagyon szép szandált a sétálóutcában... :) Az Alcázar (királyi palota) tetszett nekünk a legjobban...gyönyörű termei vannak, de a kert volt a legszebb:) Adrival biztosak vagyunk benne, hogy elöző életünkben ott laktunk!:) Elég sok időt eltöltöttünk ott, úgyhogy kisebb sétát tettünk belvárosban, majd megnéztük a Plaza de Espanat, ahol épp felújítás volt, pedig lehetett volna csónkázni is az előtte kialakított mesterséges medencében, ami felett hidak íveltek át. Nagyon romantikus volt:) Még sétáltunk egyet az épület melletti parkban és mentünk kocsihoz, aztán a szálláshoz.
Persze ezek a naplopó spanyolok szombat este is hétig nyomták a bulit a házunktól nem messze. Mondja már meg valaki, hogyan lehet ennyivel fejlettebb ez az ország, mikor senki sem dolgozik??

Na közben felköszöntöttük a lakótársunkat Dórit, ma volt a szülinapja...mindenki átjött, volt torta, pezsgő, zene :)

Holnap folytatjuk a harmadik nappal, amikor ennél is izgisebb események történtek;)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Henáj 2010.07.14. 07:57:48

Elmehetnél szappanopera-írónak, mert az utolsó mondatodtól már most tűkön ülök :)))

19mari62 2010.07.15. 00:14:01

Hali! Nem mára ígértétek a folytatást?